مائده شهابی
اخیراً یکی از سوپرمارکتهای زنجیرهای فرانسه تبلیغاتی در جهت ارتقاء فروش شکلاتهایش تهیه کرد، که در فضای مجازی به طور گستردهای منتشر شد. علاقهمندان به شکلات همواره لحظه تمام شدن شکلات را آزاردهندهترین زمان میدانند. کلیپ با این جمله شروع میشد: «چگونه میتوانم یک تکه شکلات را به بینهایت تکه شکلات تبدیل کنم؟». چه میشد اگر راهی وجود داشت تا تنها به کمک برشهایی و چیدمان مجدد آنها، میتوانستید تکههای نامتناهی از شکلات مورد علاقهتان را ایجاد کنید. باور نمیکنید؟ پس به جادوی دو ریاضیدان به نامهای باناخ و تارسکی توجه کنید.